Friday, October 22, 2010

Cinta si layang2...

Sedikit tersentuh membaca email kiriman my sis in law nun di Abu Dhabi.. dah lama sebenarnya baru ada masa untuk post di sini. Sebelum ni pernah lihat video kucing yang meratapi pemergian pasangannya ataupun keluarganya? Sedih tengok kucing tu meraung2 dan menekan dada temannya itu seperti ingin dia bangun dari tidur. Kali ni dapat kisah burung pula via email...amatilah gambar2 di bawah...tak tahulah logik ke tak, menurut email tersebut, gambar ini diambil oleh photographer di perancis..
 
 dilanggar oleh kereta ketika terbang rendah
 bangunlahh...
 pada waktu tersebut burung itu mengeluarkan bunyi yang sangat hiba...
berdiri di sisi pasasngannya yang sudah tidak bernyawa...berasa sedih dengan pemergian itu...
 Akhirnya menerima hakikat bahawa pasangannya telah tiada...

Begitulah kasih sayang yang Allah ciptakan antara sesama makhluknya...manusia bagaimana? Pastinya burung yang ditinggalkan pasangan, hidup menjadi sepi...kita manusia?? Sekadar berkongsi..moga ianya bermanfaat...


10 comments:

Myra Jay said...

haiwan pn mmpunyai perasaan kasih syg yg dikurniakan Allah. tp ssetengah manusia x mmpunyai kasih syg, sanggup mmbunuh dan buang bayi

eelobor said...

perkongsian yang menarik di pagi jumaat

Hanis MY said...

Betul tu MJ stuju..dh tak ada rasa kasih syg dlm hati manusia..

Eelobor terima kasih...

man yusoef said...

yelah...kat kg kalau ada anak burung yg kena makan dgn kucing, mama burung msti berbunyi...pnggil & cari anak dia

*comel x pnggil mama burung..please ckp comel...haha*

butterflyana said...

oh touching~

Hanis MY said...

Man...stuju..mama burung sangat chomel hokay..i loike...

Yana touching kan sob2

abiummi_khalish said...

so touching dan penuh keinsafan....huhu...binatang pn pndai sayang psgnnya.....manusia?kdg2 jdi lupa utk brksih syg....(apelh dil dok merepek ni?)hihi..sorry hanis,teremo..

Hanis MY said...

Dil tak merepek pun, betul apa yg dil ckp tu manusia yg takde akal la tu namanya sampai tak tahu kasih syg

NARDtheNERD said...

kasih sayang mungkin ada dalam setiap jiwa..
cuma semakin menghilang dengan kekerasan hati.
cewahh cewahh. :)

Hanis MY said...

wow wiii nard...kagum i tau hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails