Saturday, October 30, 2010

Brain teasers part 1...

Anda tengah boring? Mahupun sedang blogwalking...atau sedang buat apa sahaja..jum luangkan sedikit masa untuk senaman minda (pandai2 je cakap senaman hehe)...gambar ilusi optik... sumber dari SINI.
 yang mana lebih panjang? merah atau biru? cuba ambil pembaris dan ukur, both have same length!
 lurus ke tak? kesemuanya lurus, apa yang membuatkannya nampak bengkok adalah corak pada tiang tersebut...
 seolah2 spiral biru tu bergerak bukan? tapi ianya hanyalah lukisan
 lihat betul2...tingkap ni bertentangan atau berhadapan? dua2 pun boleh kut..
 berapa jumpah enpitsu (pensil) ni?
 ada berapa jernis warna kesemuanya dalam lukisan di atas???
 yang mana satu nampak seolah2 bergerak???
 whoa...spinning around, another false spiral...
 false spiral (spiral ke bulatan??) dan juga lantai tak sama rata kan..
 anak panah mana yang anda nampak dulu? hijau ke kanan atau kuning ke kiri???


6 comments:

My Little Diary said...

hehehe.... cool...


entry terbaru"masam masam manis"

mumu ummu said...

bw kat blog akak mmg best. :)

azana said...

mainan mata.... mata ni rs terbalik2 da duk tgok benda ni..huhu unik..

man yusoef said...

yg pensel tu, mula2 kira 6, pastu 7...pastu ikot garisan dark blue tu trus pening...haha

Ummi AmnaAmzar said...

best2...berpinar n terpusing anak mata dok belek gmbar nih

Hanis MY said...

MLD terima kasih..

Wahh Ummu terharu gitu..

Zana tula penar abih mato

Man..kira jgn tak kira haha..

Ummi amna, ha ah terutamanya yang ada pusing2 tu hehe sakit mato den ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails