Tuesday, February 15, 2011

Kaki yang lazat...

Siapa yang suka makan kaki? Kaki ayam? Kaki moo-moo (lembu la... nape ntah gedik nak guna moo moo haha) dan juga kaki lain. Saya tak pastilah kaki apa lagi yang boleh dimakan. Tak pernah makan kaki sebab tak berapa suka. Kaki manusia? jangan mengada-ngada nak makan nanti tak pasal2 jadi ala2 kaum Cannibal ok!

Tapi KAKI yang ini memang boleh dimakan! Betulll tak tipu...
Kaki=oyster=tiram (picture courtesy of HERE)

Kat sini nama dia adalah kaki... ada lagi satu kaki, ingat lagi tak? Pisang kaki hehe tapi kat sini panggil kaki ajelah takde pisang kat depan tu... pernah ke kaki matsuri tahun lalu... nak baca kisahnya klik SINI... saya pun kurang pasti musim terbaik untuk menikmati kaki. Tapi tak semua musim ada kaki, ada yang kata musim fuyu adalah musim yang paling best, tapi ada juga yang berkata pasa musim natsu.. entahlah wallahua'lam apapun kaki yang fresh tak lama ada dalam menu di restoren hanya beberapa bulan sahaja... hari tu ambil kesempatan untuk cuba kaki goreng di marumastu...
kaki goreng...
dah makan 2 ketul baru nak ambil gambar... excited masa mula2 sampai terus ngap hehe... (tskk.. pelahap, takdelah masa tu memang lapar sangat2 - cover la kununnya)

Akan diceritakan lebih lanjut tentang marumatsu di entri seterusnya k...

35 comments:

Amirah Yusof said...

kaki goreng nampak lebih menyelerakan dari yang mentah. so crunchy larhh!

Mama Hanim II said...

menarik tu..

(Gambar) Lg Gambar Ally Iskandar Dan Aishah Zainal Di Majlis Pertunangan

noraim said...

erkk, sy tak mkn. geli jek tgk. hihi.

man yusoef said...

rasa pelik semacam je akak sebut kat caption pic tu "kaki goreng"....hahaha....menakutkan pon ade...haha

A.s.t.i.n.a said...

sedappp arr Nis: mkn pun dah mkn mknn jepun jer kan..

Sis dan kesayangan sis ske sup kaki ayam.. rebus sampai empuk sangat.. wat sambal kicap cecah2.

sup gearbox juga..

arrrghhh

Hanis MY said...

Amirah..ha ah mmg pun lebih suka yang dimasak dari yang mentah...

Hanis MY said...

Mama Hanim..best2...

Hanis MY said...

Aim..hehe... akak kat mesia pernah makan sekali je sebab oyster ni sgt mahal huhu...tak makan eh? sos tiram pun tak makan ke?

Hanis MY said...

Man: mmg sengaja pun tulis kaki goreng tu hehe...

Hanis MY said...

Sis! waaa nak rasa la masakan sup kaki ayam sis tu! sure best!

JIJI YU said...

hehehe..kaki oghe pon tok keno cagho buleh kigho jugok bo ko nok naek datah muko...ehehe..

A.s.t.i.n.a said...

meh meh balik mesia.. nanti sis masak..

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

hohoho sodaaaaaappnyer..sgt menyelerakan..aihh tergugat keimanan dkala terpaksa berdiet skrg nih..laparnyerrrr hukhukhuk

whitecappuccino said...

rasa dia camana ek?

d_LA said...

kenapakah kaki itu nampak sedap sangat kak????grrrr...

Anisa Hang Tuah said...

dah lame tak makan kaki
cewah

yatie chomeyl said...

woooh oisyii nya. nak cari jugak la kaki-ten

eelobor said...

naik kaki tu aper yer? hihihi

zie~azharizalira'z said...

ehehe~nasib baik sempat ambik gamba before kaki 2 habis,,~hehe,,:D

zie~azharizalira'z said...

ehehe~nasib baik sempat ambik gamba before kaki 2 habis,,~hehe,,:D

zakiah ghani said...

bestnye mknn2 itu.. huhu

Lya Colours said...

nasib baik bukan kaki klepet. hihi

tapi saya x makan tiram ni. sos tiram guna la masa masak2. hihi

Nor Moscow said...

la..ingatkan kupang..tak pernah pulak dengar pasal ada 'kaki' ni..

Siti Noraisyah said...

Nampak sedap je 'kaki' tu... ^^

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

biasa makan yang bbq punye je. ni yg goreng nye tak pernah lak makan. wuuuuu.

puterinuraqiliah said...

sodaaaapnya!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kak nis kecek pasal kaki, fifiey teringat waktu balik kb masa raya cina arituu kan, makan di tempat auntyyy dia menjamuu kerabu kaki ayam.. bestt sgt2;) u should try it!!! grrr-,- nak lagi n lagii..

mzhany said...

oo kaki eh namanya disana. eh xpernah jumpa kaki goreng r kat sini. erkk sbnrnye hana, kaki ni pun hany tak pernah makan;)

MAPPIAU said...

akhakk nak makan kaki jugekkkkkk hikhikhik :P

Hidayati said...

Wahhh.. tak tau pon tiram boleh di gorang macam tu. Nampak sedap sangat. Ni dah mula gatal nak cari tiram untuk di gorang. Terliur nyeeee

H A N S said...

tgk kaki grg wat perut lapar pagi2 ni. hehehe..hanis ni wat org tgoda la, tiber2 tringin nk cari kfc balik kang. hahahah :P

farah fauzi said...

macam best jer KAKI..tapi KAKI nih tak pernah makan..kaki lembu pernah la makan..hehe

amirah said...

rasanya sup kaki ayam jugak yg best..hihi..tp akak heranla hanis, dorang ni mmng meal dorang sket2 ek..ermmm kalo akak x ckup ni..huhu

anie,Nagoya said...

hanis mkn yg mentah?kkanie adik-beradik jenis kerang memang tak mkn.dah lama tak buat kaki fry.sbb skrg dah mahal

Ct Arina said...

rina x pandai makan tiram. tp tiram goreng tu nampak sodap! arghhhhhh >_<

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails