Tuesday, March 18, 2014

Pedas...

Taken from coretan Saiful Nang... kadang best baca coretan beliau esp pengalaman beliau di jepun... 
saje nak share kat sini... ayat/tulisannya kali ni like... wuhu... haha... maybe ada yang akan sentap kut tapi ayat last bagi penampaq kokedai tu memang tak menahan. Tapi serius tak boleh terima bomoh tu ok huhu... sadissss

 

"Satu lagi gangguan mental bila orang rasa "berhijab" itu sekadar membalut rambut dan mengetatkan yang lain. Saya rasa lebih elok tak pakai tudung dan buat maksiat dari pakai tudung tapi membuat maksiat. Jangan kira ambil sedikit tinggalkan sedikit.

Alasan seperti "At least saya masuk rave party dengan tudung tau…Allah tahu apa dalam hati saya" bunyi terlalu bitchy sangat. Jika Allah ada dalam hati kita, ia akan refleks penampilan kita. Buat 1 kebaikan tetapi buat 9 kemaksiatan dan itu sudah kira okey sahaja. Kalau tahi cicak masuk dalam air milo korang, taknak pula korang minum. Taik cicak tu sikit jer kan? bukan milo setitik jatuh dalam secawan taik cicak. Ini mentaliti orang yang suka "campur aduk". Yang campur aduk ni yang busuk sebenarnya. Macam tong sampah masa kita buang ada yang bersih, tapi bila dah campur aduk dalam tong sampah tu…hanyir dan berbaulah.

Sebab itu saya cakap, elok tak pakai tudung utnuk buat maksiat jangan sampai tudung yang dipakai buat maksiat menyebabkan orang yang bertudung yang baik-baik juga terpalit fitnah sampai sanggup orang cop "Tak semestinya pakai tudung tu dah baikkkk sangat".

OK…

Sebab itu juga wujudnya generasi "Tak semestinya kitorang seksi pakai coli harimau bintang pergi konsert itu bermaksud kami ni jahat, Allah sahaja tahu apa isi hati kami".

Ok lah, saya tak nak buat spekulasi banyak sangat. Lebih-lebih nanti orang dah cop saya ni sama pulak macam Mazidul pulak. Korang fikirkanlah sendiri…apa korang rasa sebagai penjaga aurat?

(maaf…kalau aurat korang pun main balut dan bukak free-free, sila jangan komen…nanti Abg Aji panggil Tok Moh bagi penampor kokedai)

Abg Aji SN"
teringin nak story mory pasal toys and  anakanda...
#prayforMH370

9 comments:

Anum said...

MACAM2

amirah said...

lamanyaaa hanis x update. sibuk ke? ke nak pecahkan rekod akak yg lama gila tak update tu..hehehe

Unknown said...

arghhh..bencinya tengok pompuan ni.. islam tu pada balut kepala je ke? lengan nampak tu bukan aurat? suar pakai ketat? masuk tempat yg meng"halal"kan arak dan dadah tu islam kan?

benci..ko nak buat maksiat tak payah la kot nak mention balut kepala tu.. i refuse to call it tudung

aizamia3 said...

Nak lagi elok.. tak pergi kat tempat macam tu.. ;)

Chekgu Azrine said...

Opsss...

Nieda Ramly said...

kalau org terdidik ....mungkin tak masuk ke tmpt subhah

Nieda Ramly said...

kalau org terdidik ....mungkin tak masuk ke tmpt subhah

Unknown said...

hmm...terpalit sama tu yg masalah


lama xblogwalking sini.hai kak =)

happyichigo♥ said...

Haish macam2 lah.
Kite doa semuga kita, kelurga dan zuriat mnjadi org yg beriman. Takutlah gi tempat maksiat mcm ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails