Tuesday, September 28, 2010

My Love at Kyoto...

Sebelum sharing about my latest gateway better update dulu about my love's conference di  Kyoto. Hari tu tunjuk gambar kuih je..sekarang jumsss kite tengok gambar lain plak. I'll try my best since i am not in that place..oh love how i wish i was there with you...

My love's sensei booked everything, the flight and the hotel...he went there together with Yoshi-san and Peng-san. I am very sorry because banyak gambar koleksi my love ni ada en pening. Dia nak bergambar di mana2 saja and kept asking my love to take his picture here and there..so dia banyak jadi model for this album. 
Kyoto Eki..sangat besar...berganda daripada Sendai eki...my love stayed at Mitsui Garden Hotel Kyoto...

some of the buildings at Kyoto Univ...i love the scenery...
My love's seminar at RIMS..among the top mathematical institute in the world... eating at the cafe...
encik pening posing..on that day there are several other international conferences held at that building...my love took his picture practicing his happyou...Yoshi-san berlakon buat2 tido hehe.. ala2 pelajar malas...the conference room..
conference ni just simple yet informative, tak perlu nak protokol meeting berminggu2 and also lantik ajk untuk setiap bahagian...sangat sempoi tapi international...hope can apply it later on at umt....tak ada sape pun tolong ambil gambar my love during his presentation huhu...alhamdulillah his presentation went well...
the last day of the conference, they have several hours to tour around kyoto.. memandangkan en pening belum pergi Kiyomizudera, so my love and Yoshi pergi as their second visit....pergi jalan kaki dari hotel...suka gambar ni...nampak zaman dulu...
their first stop..lupa nama apa...one of many jinja/shrine di Kyoto...
walk up ahead to Kiyomizudera...
national world heritage....
i like this candid...
the last place before departing back to Sendai..tang ni...rasa naaakkk sangat ikut huhu..owh tidakkkk my love dah jejak kaki ke Kinkakuji....another world heritage place...suka sebab ada scenery tasik tu...
Kinkakuji...zehi ikitai...tak boleh pergi dekat boleh tengok dari sini je, design sugguh zaman dulu and truly japan (i forgot the age of the building), dinding tu daripada emas=kin=gold, sebab tu nama dia ada kin...
another scenery...ureshii ne...
my love and Yoshi-san, his labmate...nampak je ala2 nerd skima..tapi suka menyakat..selalu tipu my love and i..pernah sekali makan ace-cream..dia cakap "can u eat that?it contains meat" padahal sebelum tu dah check tak ada ingredient yang tak halal..my love and i dah terkejut... pastu dia sengih cakap "just joking"....:P
on their way out...headed to airport...love the stairway.... really wish to go to rock garden...


2 comments:

kema said...

waa beznye dpt jalan2 kt kyoto..smbil myelam minum air,sambil ade seminar dpt jalan2 jugak...bgunan2 tuh cantik mcm waktu zaman dlu2 lah...

H A N S said...

waaahhhh..syioknyer husband hanis jalan2..jeles ek..heheh..xper, hanis mmg dh kt japan, kami kt msia ni..dlm mimpi jer la. heheh :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails