Friday, August 12, 2011

Angin bayu...

Angin bayu membawa diriku
Sepintas lalu ku terkenangkan mu
Memori silam meresap malam
Kenangan bersama tersimpan selamanya...

Entri jiwang sementara nak bersahur... entah kenapa tiba2 teringat lagu feminin... famos oh kumpulan ni dulu (eh kenpa cakap macam orang muda mudi ni hehe...)

Takde kaitan dengan sesiapa, teringat akan keluarga tercinta di kg halaman. tengah hari tadik patik berbual dengan bonda. Dia akan kirimkan sesuatu. Apakah? Sudah tentu biskut raya... hehe... kegemaran zaman berzaman sarang semut dan samperit, tapi ada sarang semut aje, itupun dah lebih dari cukup. Kekandaku gantikan dengan biskut makmur... ditanya pula "nak baju raya ke?" "takpelah" jawab ku ringkas... tak perlu pun, pakai aje yang mana ada, tiba2 insaf gitu kan, kalau sambut di kg pasti nak sedondon bagai hik2.. kemeriahan tu terasa... nasib ada cinta hati kalau tak pasti sayu...

Ok nak sahur dah ni...tak sampai sejam lagi nak tamat waktu sahur...

p/s: entri penyeluk saku di Flower Clock bakal menyusul... insyaAllah...

23 comments:

haniey said...

wah kak hanis nyanyi lak..hihi..sedap ko soro tu?hani pn suka lagu ni,tajuk dia untukmu kan?kak hanis raya jepun ko?oloh xleh jugak nk mitok duit raya gitu gak.hehe

z a z a said...

selamat bersahur akak. kat sini x berbuka lagi. hihihi

khairunnisa ♥ said...

tengah bersahur gak baca entri kak hanis ^_^ raya kat Japan ye tahun ni?

rabu rabuuuuuu <3

EE said...
This comment has been removed by the author.
yatie chomeyl said...

ore pulok gedik suruh MIL beli baju rayo ko ore, sekali bilo baju sampai, sentapp pulok sebab size besar sikit kui3x

Lya Colours said...

masa darjah 2 dulu, selalu nyanyi lagu feminin dalam kelas. haha

LuN@_aiDi said...

wahhh dapat kueh raya gitu ^^ musti besh!

Kakzakie said...

Kuih mak kirim tak sama dgn yg di Jepun Hanis. nasib ada cinta hati kalau tak mesti berjurai airmata masa makan sahur....

farah fauzi said...

hanis nak samperit ker...klu nak leh farah buatkan...hehe

amirah said...

tak balik beraya ke hanis...

Anum said...

sedihnya beraya di rantau org

Afikah Aziz said...

wawawa sare semut lamo dh xmake,keno kelik cari gak ni haha..

nur easy said...

wah2..feminin nampak..hehe bestnya nak terima bungkusan raya

Hanis Azla said...

tekenang kampung yer hanis.. semoga raya hanis & hubby tahun ni meriah juga di sana..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

memula baca tajuk dah agak mcm lagu feminin sambey nanyi terjah sini...biler baca rupanyer betul ngeeeeee hahahaha...sezaman ngan feminin

Ida,Japan said...

sempat lagi tulis2 kt sini sebelum sahur yer hanis..kalau k'ida tak sempat buat menda lain dh....mcm lipas kudung kt dapur..maklum la utk 6 org

Norhafiza said...

ye la kan adh duk jauh ni mmg terasa sangat..walhal masa kakNo duk labuan dlu pun kakak kakNo kirim kue semperit..kakNo try gak buat tp hampeh..tak jadiiii haha...

fazilzura said...

uhuhu ala lalink, jgn ler sedih2 ye...

* lagu tu pun akak suke dik non

senyumSOYA said...

ohh..kak hanis.. dop kelik rayo ko? huk3.. salam perantauan ya...jgn nanges2..hik3~

t malam raya saya nyanyi lagu dendang perantau kat akak macam saya buat kat abg saya time dia kt ireland..hehehhe

guraw ja!!! ^^!

waalllaa! said...

kak hanis,,acu gak wat tutorial wat sushi guano..ambe ni brehi benar makey sushi..tapi kalu makey banyk2 kat sushi king tu mahal la plop deh..acu ajar gak wat sendiri lagu mano..dan oyak la bahey2 gapo nk keni beli..hehehe..bo la koya2 time2 sahur ni..key teepas dok pasal2..hehehe

アヌム ちゃん said...

ibu sy pun nk pos kuih raya kot..tapi baju raya xde la thun ni..pkai mana ada gak la..huhuuuu

d_LA said...

naseb baik ada cinta hati, doklah sedih sgt kam..aja2 fighting k.nis^^

wida said...

baca tajuk n3 hanis jer teringat kat lagu feminin.
dulu gila2 minat kat feminin..hehe
apa lah agaknya family awak pos tu yer..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails