Wednesday, May 9, 2012

JR special pass...

Di entri yang lalu, sewaktu taufan berlaku saya dan en suami berada di Tokyo. Kunjungan kami ke Tokyo hanya jika ada hal atau promosi yang murah. Ini kerana harga shinkansen 1 hala ke Tokyo dari Sendai adalah 10,000 yen. Pergi balik dah 20,000 yen. Pakej hotel 1 malam dan shinkansen pergi balik paling murah permah kami jumpai adalah 17,000 yen. Tiba-tiba dapat tahu mengenai JR east pass special valid from 1st April until 30th June 2012. Kalau nak tahu lebih lanjut boleh pergi ke LINK INI.

Pass ini khas buat pelajar dan juga pelancong. Waktu nak buat pass ni kena tunjuk passport dan staff JR akan cek pada bahagian visa akan status pemegang passport tersebut. Bagi yang akan berkunjung ke jepun dalam tempoh tersebut bolehlah guna pass special ni. Sangat murah dan berbaloi-baloi. (eh beriya pulak promote...)



Kami pun apa lagi, mestilah tidak melepaskan peluang untuk membuat pass tersebut. Rupa paras JR east pass special.




Boleh naik mana-mana shinkansen selama 3 hari dan juga mana-mana JR line (densya biasa) seperti yang tertera pada gambar di atas... juga boleh digunakan untuk menaiki Narita express ke narita airport.




Masa yang diberikan bagi menggunakan unlimited ride 3 hari tu adalah dalam tempoh 10 hari selepas pass dikeluarkan. Kami memilih untuk travel balik hari kerana kekangan masa dan juga nak jimat duit hotel. Tambahan pula preggy mama ni dah tak larat mana dah nak jalan beria-beria hehe. Kalau tengok gambar di atas tu, 2 hari dah digunakan. Tinggal sehari je lagi untuk tempoh terdekat ni.

Kami telah ke Aomori (negeri paling hujung dalam Tohoku region). Hari kedua my love ajak jalan2 Tokyo. Hari ketiga hmm... ke mana ye? Gunakan sepenuhnya peluang yang ada. Tapi kalau tak guna untuk hari ketiga pun rasanya dah berbaloi kami ke 2 tempat tersebut dengan harga promosi tu.



13 comments:

kasihredha said...

kena gunakan sepenuhnya..best2
nanti cite ye
take care ye mommy akachan

Unknown said...

wahhh bestnyerrr....heeee
good luck in every little thing that u do! :D

Soo Hae Daa said...

Take care mom to be... =)

Unknown said...

yaahhh !! happy2 ye..
next entri !

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Ai naik shikanshen thn 2009 guna special pass gini la
Mass tu theyols buat sbb highway murah ¥1000 kt semua tmpt sbb tue JR buat mcm2 promosi...cuma beza route dlm kanto jer...2 adult 2 kids 1man 4sen jer valid 24hours ngeeee...tue la 1st time naik shikanshen uols...nangesss!!!

Miss Butterfly said...

nanti kalau ada extravaganza herbalife yg ke tokyo, eyda nk joinlah. huhuhu

yatie chomeyl said...

mari fukuoka la ehehe

Hanamiko Sakura said...

promosinya berbaloi-baloi.. hehe =)

Cik Amni said...

kalau amni pegi jepon, rasanya blog akak ni boleh jadi rujukan.. hehehe..

me suya said...

best ar baca kisah2 org duk obersea ni.. hehehe akak hanis sihat dok ni? hopefully semua ok

CikUna said...

Round semua la mama... baru best.. hehe

Unknown said...

wow..unlimited ride..3 hari lak tuh...best2...

ct kektus said...

bila lagi nak jalan2 kan kak. ada peluang, grab je. hehehee :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails