Sunday, August 26, 2012

Ecole Macaron yang kurang manis...

Pertama kali mencuba macaron masa mengandung dulu, entri boleh baca DI SINI. Tak pernah ada keinginan nak makan macaron sebelum mengandung. Selepas macaron yang dulu tu terus lupa sampai sekarang. Sehingga pada suatu hari my love pulang bawa paperbag berwarna oren. Dia cakap H-san (masa beli macaron dulu H-san ada bersama dan dia masih ingat patik teringin nak makan macaron) dan isterinya hadiahkan macaron ni untuk saya. Ahauww terharunya... ingat lagi dia eh. Kali ni beli jenama lain di Ueno eki.

 Ecole Criollo macaron...

 teringat kemanisan macaron yang dulu membuatkan saya dan cinta hati bercinta betul nak makan macaron ni, dah orang bagi rasa excited la jugak, lagipun tarikh luput dia dah hampir kalau tak makan membazir nanti... membazir amalan syaitoonn eh tetiba... 2 pertama dari kanan merupakan bestseller macaron gaia dan macaron nirvana nama bukan main lagi macam ultraman gaia dan kumpulan nirvana hehe tapi serius sedap teringat-ingat dibuatnya huhu... kuning tu mango diikuti matcha dan framboise...

 selain tu ada yoyo macaron, wahh varietynya teringin nak cuba juga... manisnya sedang2 elok je sesuai dengan tekak patik yang tak gemar sangat yang terlalu manis...

Penat beraya...


18 comments:

Chekgu Azrine said...

kat sini mhl tau sis..akk pnh rsa sekali..xbrp kena dgn tekak..hehe..tp ramai je yg sukakan?

qasehraihan said...

nampak meyelerakan hana..
boleh letak untuk tetamu beraya tak..hehe

Nieda said...

dah pernah rasa sekali dulu . Itu pun sebab menang GA. kalau tak menang gamaknya tak merasa lagi kut.

Ijah EmoTemo said...

weee..dah lama tak makan macaroon hehehe..

norliha said...

Salam Hanis,
Lama akak tak BW tetiba nampak Ken Hamza, comel sungguh.
Tahniah.

amirah said...

akak kan hanis tak pernah rasa macaroon...huhuhu..sian tak?

Asrul "iLham" Sany said...

masih gagal untuk membuat macaron sendiri T_T

Hanamiko Sakura said...

macam dorayaki XD

scha cha said...

eh sedapny nmpk macaron..
waaaaah, tergin g jepon!

Munnafendy said...

tak pernah try lg mkn nih..mcm2 perisa ada kn

fara said...

Pena try macaron ni dekat The Whisk.
Manis sgt! Xkene ngan selera kite gak.
Huhu~

Umie Naziera said...

nyum2,teringin dah ni kak oiii...

Kazman / Sue said...

wah... mains2x yee.... selamat hari raya dan maaf zahir batin dari kami sekeluarga...

ahsfantasy24 said...

hehe selalu nampakmacaron ni,
tapi tak pernah lak cuba, teringin (:

Hani Shaklee said...

saya suka macaron!!

aniswany said...

macaron comel sbb colourfull kann..hihi tringinnn sgt nak buat sniri tapi xda bakat..huhu

mrs kayrul said...

terlalu manis la hanis macaron kat sini..cukup la sekali jer dulu

Nur-nba said...

Selamat Hari Raya Hanis.. Akak tak pernah lagi merasa macaron ni.. Jakun la jugak.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails