Saturday, October 13, 2012

Forever 21... sarani hangaku

Masa dalam pantang dulu my love ada berulang alik ke Izumi outlet yang berhampiran dengan rumah bersama ayahanda patik. Abah survey cermin mata dan jumpa yang agak murah selepas diconvert dengan duit rm. Dalam pada tu my love terperasan macam ada kedai F21 di outlet. Bila balik rumah dikhabarkanlah berita tu pada isterinya ini. Kecik je kedai tu katanya lagi. Saya sekadar angguk jela. Terus lupa akan F21 tu dan saya ingat saya yang ketinggalan malah mengandaikan bahawa kawan2 lain dah tahu. "oh oh kamu ketahuan" eh nyempat lagi, dush!

Pada suatu hari minggu, Pitt call dan bagitahu dia di F21, ada sale katanya. Harga sale lepas tu ada sale lagi. Bagitahu my love dan dia tanya nak pergi ke, eh apa lagi kan? Mestilah nak... lagipun dekat je dalam 15 minit dari rumah kami.

Ampun tak terambil gambar kedai tu, next time la eh. Memang kecik je kedai tu tapi padat dengan baju dan laluan nak belek2 baju pun sedang2 elok je. Bahagian depan tak ada sale. Yang sale kena pergi belah belakang sikit. Saya ternampak ada tertulis "Sarani hangaku" (sebut han-gaku). Eh biar betul? Sarani= further/furthermore dan han maknanya separuh/half, hangaku=halfrpice atau dengan kata lain tambahan 50% off.

Patik kan mana boleh tengok dress, maklumlah koya princess tak abis2 sejak dari dulu. Dah jadi mak budak pun masih taste macam tu huhu. Berkenan dengan baju ada riben ni, harga asal 2370 yen, harga diskaun 1099 yen. Biasanya baju paling murah patik beli sekitar 1000 yen. Ada story mory di entri ini. Kalau betul sarani hangaku macam pengsan je? Nak pastikan saya tanya staff tu, 50% off dari harga 1099 ke? Staff tu angguk, "hait, koko kara desu." sambil tunjuk pada harga 1099 tu, 50% ladi dari harga diskaun jadi 549 yen. Weee... nak melompat boleh? Kena pakai dengan cardigan atau jaket. Belt tu pun sekali dengan baju tatau la nak pakai ke tak, tengok kesesuaian.

Blouse tak belek sangat sebab beli hari tu pun cepat2 dan memang tengok dress je. Tapi banyak jugak la baju yang sarani hangaku termasuk jaket dan harga baju paling murah sekitar 499 yen.


18 comments:

Chekgu Azrine said...

Sis..xmo bkk order ke?hehe..tp blk mesiala br dpt kan?kt sana nk pos sini rsanya mhl..hhuhu

Rohani Hashim said...

gila murahhhh...& baju tu sesuai dgn hana, hehe siap dh bleh bayangkn hana pakai ni ;)

mamawaiz said...

mama vogue..x pe hanis, melaram lah selagi muda ni kan..hehe

Anonymous said...

sy suke dress jugak..hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Smlm nmpak juga F21...tp xsinggah....coz nk cr brg lain...less plus lg 50% less...maw rietta lompat smpai kebintang.....hehehe....

nur easy said...

Aah comel dressnya...murah lak tu

Azreen Zunairah said...

bestnya dok sana bleh shoping2 kan..jeles2

Kuazue Mohamad said...

yee..sila bergaya dgn dress itu kasi kami lihat pulak..ala princess diaries pulak awak nie ..so somel..by the way..burun marah dah tepek kat sana...jom2... ehh nak tanya la..kalau jepun..apa animal significant with japan???? beta kompius..tak kan japan dgn doraemon ajer yer?? hihihi..cer crita sikit na...tq

CikUna said...

hahah.. cumil2.. alolo cumil sungguh mama nie... ermmm...

Umie Naziera said...

bestnyerr sale camtu..jelesss disini!

Hanamiko Sakura said...

ni yang semangat bila ada sale ni.. hehe

~Beb~ said...

ala brape tuh if dh di convert? syiok nye la kn..?

Miss Butterfly said...

best gilerrrrrrrrrr . teringin nak shopping cam deduluuu . tengah tunggu duit ptptn sebenarnyeee >.<

Shana' said...

bestnya bestnya...dekat dengan rumah pulak tu. beli hanis jangan tak beli...

Nieda said...

Kalau dlm RM berapa ye?melaramlah dgn baju pink mama hamza ni..

man yusoef said...

baju kalau tak pink2 sambil feeling princess tu memang bukan akak la..HAHA.rindu ken!

fadhilah said...

saya kalau dress yg kecik kt pinggan ni kena pikir dua tiga kali sblum bli... kalau org slim lawala... kalau org berisi nnti org ingat pregnant plak...

a said...

Kawai <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails